Ett sådant där lika överlägset som mot dumhet överseende leende som vuxna inte sällan använder när de talar till barn skänkte värme åt Lufthansadamens i Düsseldorf anlete och till sist sken hon som en moderligt förstående sol när hon än en gång bedyrade, att trots mina farhågor skulle ett plan vänta på mig i Zürich. Det här med att det inte gick att checka in just nu, sa hon, berodde bara på Swiss egensinniga datorsystem, vilket, tänkte jag just då, uppenbarligen inte är Lufthansas eller Swiss problem utan deras kunders. Bara för att verkligen vara på den säkra sidan kollade jag upp flighten även med damen i loungen. Jodå, log också hon som om jag var en UM, ett plan skulle stå redo i Zürich. Självklart fanns det inget plan i Zürich. Faktum är att det ströks redan den sjätte december förra året. Dock inte i Lufthansas datorer i Dûsseldorf eller, mer sannolikt, tittade aldrig de moderliga Lufthansadamerna i datorerna på riktigt. De bara datorfejkade. Med påföljd att den misstänksamme och på huvudet välklappade resenären fick föra en dispytliknande diskussion med Swisspersonalen i Zürich – som vare sig ville kännas vid den sedan länge strukna flighten eller den inkompetenta Lufthansapersonalen – innan åtminstone ett nytt flyg kunde bokas in påföljande dag. För övrigt bjöds resenären i väntan på morgondagens flight att göra det så bekvämt som möjligt för sig där på Klotens flygplats utanföra Zürich. Detta var långt ifrån första gången Lufthansas markpersonal briljerar med överlägsen attityd och inkompetens. Kort sagt underträffas generellt Lufthansas markstaber endast av arga bagagegubben i Kiev. vinifierat kräver ett omedelbart förbud mot inkompetent Lufthansapersonal! Desireless.
Dela “Förbud mot datorfejkande Lufthansapersonal! & Desireless” på Twitter
Nu förstår jag varför de strejkar. 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=EAuMdEcQtow
Haha, lämpligt klipp, tack för det – om det ändå vore så väl att Lufthansapersonalen var lika tydliga med sin ovilja att bistå kunden istället för att luras.