BorderShop, Torres, Absolut & Michel Roux

In i det längsta höll mäster Miguel Torres emot när det gällde att sälja vin på bag-in-box. Till slut gav han sina medarbetare klartecken och inget ont i det, marknaden är som den är, men visst fläckas varumärket Torres av att en trelitersbox ”Torres Sangre de Toro” säljs för 89, 95 DKK på BorderShop. Att det gamla fina märket Absolut tappat lystern visas väl om något av att inte mindre än elva Absolut-flaskor i olika kulörer och smaker, på ett tämligen vulgärt sätt, ligger utfläkta över en dryg halvsida i BorderShops broschyr på färjan mellan Rödby och Puttgarten. Enligt vanligtvis välunderrättade källor har min gamla vän tillika marknadsgurun – ”Marketer of the Year” i USA, bara en sådan sak – Michel Roux nu kallats in för att återskapa den unika lyster som märket en gång besatt och som han var mannen bakom, innan en rad människor som antingen var inkompetenta eller såg mer till sin egen sits än varumärkets och affärens bästa kom in och tog över rodret.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.