Det lär inte gå att förbjuda all TV-reklam. Däremot torde det vara fullt möjligt att underställa all reklam ett dumhetstest, där reklammakare som tar medelkonsumenten för bra mycket dummare än den de facto är ska ställas till svars för sina förolämpningar vilka är fullt jämförbara med hets mot folkgrupp varför de fördomsfulla reklamarna ska ställas till svars för just det, hets mot folkgrupp. Till att börja med måste polisens reklamenhet snarast gripa och åklagare lagföra personerna bakom TV-reklamen för Sillybang, eller om det möjligen ska vara Cillybäng, ett synnerligen fånigt, fördomsfullt och kränkande övergrepp på snart sagt alla. Den som kläckte skäggkillens avslutningshälsning ”Vi ses nästa gång!” ska straffas särskilt hårt. Silly Symphony.
Försynt fråga. Vad är dummast: att tillverka TV-reklam – eller att TITTA på skiten?
Haha, måste erkänna att det är dummast att titta på skiten…