Nepotism & reklam

Det äger sin riktighet, att vinifierat.se inte öppet ska marknadsföra viner som bloggens utgivare har intresse i. Det ska ske i lönndom. Låt vara väl utmärkt med ”definitivt reklam”, men ändå, alla kanske inte ser den där varningen? Som ett bekräftande undantag från den rådande regeln presenteras här intill en annons, sannolikt den enda som någonsin kommer att publiceras på bloggen.

Nepotism och reklam

Skälet till detta är ren och skär nepotism – Sonen är inblandad i Pinyinstudio, som gjort annonsen – och, faktiskt, att jag tycker att det är en väldigt vacker annons och denna estetiska sida av reklamen i fråga kan inte bara bortförklaras med blodsband. Ja, och så är det förstås också ett hyggligt vinval för den som är billig i vindrift och kanske ska till att grilla eller äta smakrika korvar eller ge sig åstad med båten till en ö där personen i fråga tänker bära med sig pavan en bit och eventuellt också tappa den på klipphällen eller bete sig med flaskan på något annat vis som skulle ha krossat drömmarna om en komplett måltid, mat och dryck, om det varit en glasbutelj. Och kom nu inte dragandes med att ”man kan tappa en box också”. Visst man kan tappa allt. Inte minst fattning och på allvar gå och köpa en box och skämma ut sig totalt.

2 svar på ”Nepotism & reklam

  1. Stilren och vacker reklam! Kan det tänkas vara ett hyggligt vinval, även om man inte ser sig själv som billig i vindrift?

  2. Jodå, som framgår av reklamtexten är det inget dumt vin. Trots sitt löjligt låga pris. Dessutom sägs lättviktsflaskan vara milövänlig, vilket, naturligtvis, i just det här fallet ska räknas vinet till godo.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *