Düsseldorf, mars 2016
”Jag ska ha ett stick till navigeringssystemet, så är det bara, annars pyntar ni för att ni tagit det.”
”Jamen, vi fick inget stick till bilen, ville inte ha det, vi kan alltså inte lämna tillbaka det, och nu går snart vårt plan.”
”Okej, ni kan betala och flyga eller gå till kontoret och klaga och missa flighten, ert val.”
Avis-gubben på återlämningen på den tyska lufthamnen fick pyntet. Klagobrev och –mail har avsänts till Avis på flygplatsen i Düsseldorf och centralt. Svaret låter fortfarande vänta på sig.
Kiruna, augusti 2017
”Jag har bokat en bil till Bamm nu i augusti men får skjuts av andra så nu undrar jag om det kostar att avboka, gör det det behåller jag så klart bilen.”
”Nej, det kostar givetvis ingenting.”
”Ingenting.”
”Ingenting”
Klart det kostade fullt pris. Klagobrev och –mail har skickats. Svaret låter fortfarande vänta på sig.
Klarabergsgatan Stockholm, oktober 2017
”Hallå Avis?”
”Ja?”
”Jag lämnande tillbaka en bil igår, den var i perfekt skick, och i det skicket tog ni emot den, men sedan skickade ni på mig en kostnad för självrisk på 7500 sek på en skada som inte fanns när bilen lämnades. Det…”
”Hoppsan, sprak sprak, nu blev linjen dålig, hallå, klick.”
Klagomail har skickats. Svaret låter fortfarande vänta på sig.
Er utsände har nu efter 30 trogna år lämnat Avis numer otrygga värld fylld av skumraskfigurer och ohemula kostnader och där ovanstående historier blott är några av flera. Återfinns istället i en Hertz-bil någonstans i världen.
TACK för varningen!
Har hittills av någon outgrundlig anledning aldrig lyckats boka Avis, annars nog allt mellan Hertz och Senor Valdez i Jerez de la Frontera.
Kommer tack vare dig aldrig att göra det i framtiden heller!
Klokt, och glad att kunnat vara till nytta. Bra när vi konsumenter hjälps åt…
Dem hade utan tvekan platsat som instruktörer i den militära världen, där vi fick inofficiellt på officershögskolan lära oss att utropa ”hörbarhet nolla” när vi inte ville höra något.
Haha, ja, här var det hörbarhet nolla å det värsta så snart det stod klart att det rörde sig om ett klagomål och inte en ny kund…